søndag den 29. januar 2012

Status


Nu har jeg været her lidt over en uge, så en lille status må være på sin plads (jeg har nemlig en masse arbejde jeg skal have lavet i aften, og jeg har brug for/lyst til en overspringshandling).

Som tidligere skrevet har det været lidt af en rutschebanetur, men jeg tror efterhånden jeg er ved at få de ting, der gav mig hjemve, til at falde på plads, og dermed er jeg fortrøstningsfuld og forhåbningsfuld og jeg tror mit humør bliver lidt mere stabilt herfra. Men der skal heller ikke så meget til, kan man sige...



Den største oplevelse er stadig - og bliver nok ved med at være det et godt stykke tid - at opleve Obamas State of the Union-tale live i Kongressen. Åh, Kongressen. Her et billede fra the Press Gallery, hvor vi sad og skrev før og efter talen. Her er det mine medpraktikanter og nye veninder Margrethe (bagerst) og Caroline, der er travle og trætte og meget lykkelige efter at have været SÅ tæt på Obama.

Jeg er glad for praktikpladsen og jeg glæder mig til at komme rigtigt i gang her i ugen. Forhåbentligt skal jeg skrive en masse artikler. Jeg har faktisk allerede haft en artikel i San Francisco Chronicle, hvilket jeg er mægtig stolt af.


Jeg har mødt mange spøjse amerikanere, blandt andet den her syngende/digt-reciterende taxachauffør, som næsten ikke havde tid til at tage imod sine dollars efter taxaturen, fordi han var midt i et digt.

Jeg har også fundet ud af at der er et par spøjse folk i min klasse, hvor der faktisk er nogle der er ret sjove og søde, selvom de er unge. Men der er en, der er ældre end mig! Jeg bliver klog så jeg er helt oppe at køre over faget, som er virkelig, virkelig spændende og relevant.


Jeg har fundet et sted at bo, mistet det igen, og nu har jeg så fundet et nyt sted at bo igen. Det er bedre og billigere, så jeg er glad. Og så ligger det i kvarteret omkring H St NE, lige nord for Capitol Hill, hvor det vrimler med sjove steder. Der er blandt andet en øko-vinbar, en fantastisk café og kaffebar fra Ethiopien, et vaudevilleteater med burlesqueoptrædener, et hipt spilledested med masser af rockmusik, en vildt god sushirestaurant, en sjov martinibar, et par genbrugsbutikker, en masse jamaicanske restauranter og endnu flere nail saloons hvor damer med meget lange falske negle, en masse makeup og  vilde extensions ordner dine negle for en lille sjat penge. Jeg tror det bliver sjovt.


Vejret har været ekstremt - på en uges tid har jeg oplevet snevejr, torden og lyn, 20 graders sommersol og alt derimellem. Her er et billede fra i formiddags, hvor himlen så sjov ud og husene var fine.


Og så er det blevet (en slags) forår! Her er et af de første træer med de kønneste, lysegrønne blade set i lang tid. Åh, jeg elsker den her tid på året (jeg er bare ikke vant til, at den starter i januar).


Jeg har savnet ham den rødhårede som en gal, og det bliver kun værre. Nu er der kun 12 dage (som om, det er jo vildt lang tid) til at han kommer og besøger mig. Så skal vi til New York og måske Florida. Jeg ville ønske han var her nu.


Jeg har også savnet hende her, som prøvede at proppe sig selv ned i min kuffert før jeg tog afsted. Men vi har lige fundet ud af, at hun kommer og besøger mig før jeg tager hjem, og så skal vi på roadtrip gennem USA. Vi skal op i skyskraberne og ud på gaderne i New York, besøge Det Hvide Hus i DC, have et lille pitstop i Chicago, besøge familien i Kansas City, på cowboyferie i Colorado hvor vi skal på lange rideture og sove rundt om bålet, se Grand Canyon, flygte fra Las Vegas, promenere på Hollywood Boulevard og slutte af med at besøge San Francisco (og Mette, som bor der). JEg glæder mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar