mandag den 23. januar 2012

Livet er acai

Det er tåget for tredje dag i træk, jeg er begyndt at savne ham den søde virkelig, virkelig meget og jeg er begyndt at få øjnene op for, at det her semester bliver det travleste i mit liv. Men bortset fra det med savnet, så gør det ikke så meget. For hvis foråret fortsætter lige så fantastisk, som det er startet ud, så bliver det et storartet et af slagsen.

Grunden til, at jeg er oppe at køre over (at være) i DC, er blandt andet at jeg har fået pressekort til Kongressen, skrevet min første rigtige artikel til avisen og fået lovning på, at jeg kommer til Det Hvide Hus flere gange i løbet af min tid som praktikant.

Men det er allermest fordi jeg i dag fik at vide, at jeg skal dække præsident Obamas State of the Union-tale i morgen. Sådan rigtigt. Altså jeg skal være i det samme rum som Obama, kun få meter fra. Og det allerbedste er, at jeg får lov til at skrive en reportage om det politiske cirkus. Jeg har alt for høje forventninger, jeg håber, det kommer til at gå godt. Og at jeg kommer til at kunne se ham. Præsidenten. Wow. (Jeg er forberedt på, at jeg nok skal forsøge at komme mig over min uprofessionelle begejstring før i morgen).

Nå, men ville egentligt bare komme med en lille billeddagbog fra det sidste døgn:



Fandt virkelig lækker sushi med brune ris og acaijuice i Whole Foods, hvor jeg ville kunne bruge en månedsløn på underlige økologiske produkter, friske bær og frugter fra hele verden og californisk vin (jeg er faktisk godt i gang med at gøre det). Og nå ja, så har de Vanity Fair. Til en brøkdel af prisen af, hvad det koster derhjemme.


Havde første dag på avisen, og første opgave var at tage til Capitoll Hil for at få lavet pressekort til Kongressen. Mødtes med søde Hannah, der arbejdet i Senatet og som jeg mødte da jeg var til åbent hus-arrangementer sidste uge, og drak æblecider og fik gode råd og sladder og lidt a vide generelt om DC.


Gik igennem GIGANTISK demonstration mod abort. Der var mindst 100.000 mennesker. Det er virkelig underligt pludselig at være i et land, hvor den slags bliver debatteret, med danske briller er den debat jo fuldstændig forældet. 


Distriktet er dækket af tåge for tiden, og selvom det er lidt trist er det også ret smuk. Gik glad hjem gennem byen og skal nu bruge aftenen med at læse. Det bliver der ikke tid til de næste par dage. Uh jeg glæder mig til i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar