tirsdag den 31. januar 2012

Hov...

... jeg har lige gjort noget spontant.

Jeg har ansoegt om at komme ind paa et foreign reporting program. Med base i Istanbul. Med start til sommer. Men det varer kun en maaned, saa bare rolig, mor og Clara og Per. Det bliver udbudt af San Francisco State University, og umiddelbart synes jeg, at det ser ret fantastisk ud. Jeg hoerte om programmet foerste gang her i eftermiddags, og nu har jeg sendt ansoegningen afsted. Jeg er blever ret god (og hurtig) til at skrive motiverede ansoegninger.

Om morgenen er der klasser, hvor man blandt andet har et fag om international reporting, et om tyrkisk sprog og kultur og et hvor man laerer/bliver bedre til at fotografere. Om eftermiddagen arbejder man paa featureartikler for sit praktiksted. Jeg har soegt om at blive praktikant paa Worldpress.org, et ledende onlinemagasin om international politik, som bliver laest af statsministre, forskere og alle de andre kloge.

Jeg aner ikke, om jeg kan komme ind. De optager kun 19 studerende hver sommer, saa der er nok ret haard konkurrence. Men nu har jeg givet det et skud, og saa maa jeg se, hvad det bliver til.

Jeg har ogsee lige sendt ansoegninger afsted til endnu en sommerpraktikplads paa et magasin i New York, hvor konkurrencen er saa haard, at den faar danske journaliststuderendes berygtede panikdag til at minde om en boernefoedselsdag. Jeg vil nok helst det, det er nemlig mit yndlingsmagasin, men omvendt ville jeg faa en masse mere ferie og vaere taettere paa familie og venner, hvis jeg er i Istanbul i fire uger i stedet for i New York i ti til sommer. Og jeg gad godt bruge en maaned paa at lave featurejournalistik fra Istanbul. Og saa har man tredages weekender, hvor man kan rejse rundt i Tyrkiet og Graekenland og kigge paa ruiner (og bade og dykke og drikke hvidvin). Nu krydser jeg bare fingre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar