søndag den 22. januar 2012

Annapolis

Det er tidlig eftermiddag her på den anden side af Atlanten. Og så er det koldt og gråt, hvilket er ekstra deprimerende efter flere dags solskin. Men jeg kan godt tillade mig at krybe ned under dynen.


Jeg  har nemlig været på reportagetur i Annapolis, en køn lille by en times tid fra DC. Jeg skulle lave et par interviews, men jeg kom i god tid, så jeg satte mig på et coffeehouse og drak lidt pebermyntethé og skriblede spørgsmål ned. I min 'Reporter's Note Book'. Prøv lige at overvej, hvor sej den er. På en eller anden måde føles det først nu som om jeg rigtig er ankommet til USA, efter at jeg har lavet journalistik med amerikansk jord under fødderne. 


Byens hovedgade var køn på trods af alt det grå, men det var først da jeg gik rundt i sidegaderne, hvor folk bor, at jeg rigtig fattede dens skønhed.


Alle huse ser cirka sådan her ud, og det er jo ikke til at stå for. På turen til Annapolis så jeg også en masse gammeldags træhuse, der lå på små bakketoppe ved en sø med bådebroer. Jeg forestiller mig, at det er endnu mere idyllisk i foråret, jeg kunne godt tænke mig at se det der. 

Nu er jeg tilbage i mit mikroskopiske midlertidige værelse (får forhåbentligt godkendelse af landlorden i morgen, så jeg kan flytte ind i det fine hus ved Capitol Hill). Jeg hører fransk radio og skyper med Clara, der skriver stil til skolen, og så prøver at tage mig sammen til at arbejde. Jeg går i gang. Lige om lidt, i al fald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar