lørdag den 28. januar 2012

Åh, weekend

Sidder i mit nye midlertidige hjem (endnu et...) og prøver at tage mig sammen til at komme igennem de 200 sider, der vil gøre mig klog på USA og Pakistans forhold. Jeg har ikke mødt dem der bor her endnu, men har mailet og det er åbenbart (endnu) en franskmand/kvinde. Skal bo her i tre-fire dage. Her er ret rodet, men også meget hyggeligt, og så er her franske bøger om fransk politik, som lokker lidt mere end de der mange sider om Pakistan. Og freelancearbejdet. Og de der logistiske ting, jeg prøver at ignorere. 

Jeg skulle egentlig være flyttet ind i værelset på Capitol Hill i dag, men i går, 24 timer før jeg skulle flytte ind, fik jeg at vide af udlejningsfirmaet, at værelset ikke længere var ledigt. Blev sur og brugte et par minutter på at tude og blive trøstet af Per over Skype, og så fik jeg arrangeret en masse åbent hus-arrangementer.


Nu har jeg fundet et værelse i et hus på H St NE, en hip, ung og happening gade lige nord for Capitol Hill. Det er et fint hus med træ værelser, og så er hende jeg skal bo med, Esther, virkelig sød og sjov. Jeg skal bo i et lidt lille (men billigt, se, jeg er økonomisk ansvarlig, Per!) værelse i starten, men senest fra 1. marts skal jeg bo i verdens smukkeste værelse med det smukkeste gulv og smukkeste vinduer. Det glæder jeg mig til. Og så er der masser af sjove vinbarer, restauranter og DC's eneste reelle café (den ovenfor) lige om hjørnet. Nu skal jeg bare finde nogle møbler.


Kom lidt rundt i byen i forbindelse med åbent hus-arrangementerne. Blandt andet til Adams Morgan, hvor jeg fik et glas vin (det første i en uge, mhmm, det var godt) på Tryst, en sjov café som jeg også besøgte med Per, da vi var i DC for et års tid siden. I aften skal jeg nok ud at spise og se film med norske Margrethe og nogle andre fra universitetet. Og i morgen skal jeg skrive artikel til Politiken, som redaktøren gerne vil have på forsiden. Og læse om Pakistan. Jeg må hellere se at komme igang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar