fredag den 30. december 2011

Mininytår


Uhh, nu er vi snart i Egypten! Vi sidder i vognen mod lufthavnen om seks timer, vi skal lige nå at sove og pakke inden. Men efter et år som 'flyvende reporter', som jeg blev kaldt på Politiken, kan jeg pakke en taske på fem minutter. Ej, tre faktisk. Det kommer jeg aldrig til at stresse over igen.

Jeg har haft travlt i dag, for da jeg skulle finde det materiale, jeg skal læse inden mine mange eksamener, fandt jeg ud af, at de er blevet væk (jeg skulle måske være begyndt at lede efter (og læse i) kompendierne lidt tidligere, men altså... indsæt vilkårlig dårlig undskyldning her). Da jeg skal op til min første eksamen to dage efter, at vi kommer hjem fra Egypten, endte det i en kaotisk krisesituation, hvor vi endevendte lejligheden for at finde de forsvundne kompendier. Men de er stadig forsvundne, så jeg var i Rødovre for at låne dem af en veninde fra journalistuddannelsen. Så nu kan jeg læse til eksamen som den god studine, jeg er (ha ha). 


På vej tilbage i bussen fik jeg sådan lyst til et glas god hvidvin, så jeg ringede til Per og fik ham lokket med ud i byen. Vi fik et glas fremragende Chablis på den lokale franske bistro, og uhmm, det smagte godt.


Et glas blev til en flaske, men vi har også været dydige siden jul og ikke drukket et eneste glas vin. Mens vi drak den sad vi og grinede ad et par, der tydeligvis var på date nr. 2 eller 3. og var uendeligt åndssvage at høre på. Som Per sagde, så er de fleste ting bedst usagt. I al fald den slags forholdspladder de sad og fyrede af. Men vi takker for underholdningen.


Vi besluttede os for at fejre mini-nytårsaften og sluttede af med et glas mini-champagne, en skøn Crémant fra Bourgogne. Jeg er lidt spændt på, hvilken champagne vi ender med at fejre det nye år med. For en champagnefanatiker som mig er det et meget stort spørgsmål, og jeg er meget spændt på, hvad vi kan finde i lufthavnen i morgen kl. alt-for-tidligt. Opdatering følger snarest!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar