søndag den 18. december 2011

Decemberdage

Ligesom resten af Danmark har jeg brugt de sidste par dage på at skutte mig i kulden, forsøge at vride flere timer ud af døgnet og vandre byen tynd i den uendelige julegavejagt. Men jeg har også set veninderne, gået ture med Per og hygget mig med de store søndagsaviser, så alt i alt har det været en god weekend. Her er lidt billeder:


Lørdag købte jeg de første julegaver, jeg fik en ny telefon og så mødtes jeg med min veninde Maya til frokost. Hun er lige så intelligent, som hun er smuk, og så er hun ti gange sødere end det. Vi mødtes på Det Fri Gymnasium, hvor vi begge to læste enkeltfag, og hurtigt udsøgte hinanden som ligesindede blandt alle anarkisterne. Vi snakker om at tage til Boston sammen til sommer og læse på Harvard, det kunne være så hyggeligt at blive studiekammerater igen!


Vi spiste frokost på Falernum på Værnedamsvej. Det er en vinbar, men vi var dydige og holdt os til økosaft og en virkelig god salade de chèvre chaud. Og så snakkede vi i flere timer om kærester, karriere og karakterer. Det er virkelig rart at snakke med veninder, der også har ambitioner og vil ud i verden.


Da jeg vågnede i morges dalede sneen fint ned foran mit vindue. Det er første gang, at jeg ser sner i år, så jeg styrtede ud af sengen, smed en kjole over hovedet, sprang ned ad trappen med mit kamera i hånden og flåede døren op - og så var sneen næsten allerede forsvundet. Men hvis man kigger på den nederste del af taget, kan man lige skimte lidt hvide, småvandede sneflager...


Så gik det straks bedre med den virtuelle sne. Hvis du googler 'let it snow' iser ruden (skærmen) til og det begynder det at sne. Såååååå fint!


Før vi begyndte julehaveshoppingen fik vi morgenmad/frokost på Lê Lê Street Kitchen, der lige er åbnet i Studiestræde. Per så sød ud mens vi ventede.


Efter det gik vi i en maaaaaaaaasse butikker, som jeg ikke kan nævne her. Men jeg kan godt røbe, at jeg fik købt næsten alle gaverne.


Og så gik vi hjem (via en kop kaffe på Riccos) og jeg forelskede mig igenigenigenigenigen i vores smukke kvarter, der tager sig godt ud i decembermørke. Der er ingen andre steder i København, jeg hellere vil bo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar