onsdag den 7. december 2011

Jeg tuder snart


ARGH!!! Jeg har brugt formiddagen på at forsøge at få fingre i et visum, der giver mig lov til at bo og studere og praktikke i USA, og jeg er ved at tude eller skrige eller bare give op.

Der er ingen ende på, hvor meget latterlig information man skal give, eller hvor mange latterlige spørgsmål, man skal svare på, eller hvor latterlig mange penge, man skal have.

For at få et visum skal jeg dokumentere, at der står små 100.000 kroner på min bankkonto. Det gør der så ikke, det har der aldrig gjort, og det kommer der sandsynligvis heller aldrig til. Ikke lige foreløbig, i al fald. Jeg har næsten alle de penge, jeg skal bruge, både til at betale undervisningsafgiften og til leveomkostninger mens jeg er der, de kommer bare i form af SU og fondsstøtte, og de står ikke på min konto endnu. Så nu forsøger jeg at tigge min bank om at hjælpe mig, og så håber jeg bare, at de siger ja. Og at de gør det snart. Ellers skal jeg skifte bank, og jeg orker bare ikke mere papirarbejde og frustration og bureaukrati.

Jeg er kommet ind på en fantastisk uddannelse på et prestigefyldt universitet, jeg har fået en stjernepraktikplads på en af USA's allerstørste aviser, og jeg har råd til det hele. Hvorfor, hvorfor, hvorfor skal det så være så besværligt at få lov til at gøre det. Jeg synes det er på tide, at vi udvider Schengen-aftalen til også at omfatte USA...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar