onsdag den 14. december 2011

Sommer


Jeg går og pønser på, hvad jeg skal bruge sommeren på, og hvor jeg skal tilbringe den. Det eneste, der er helt fast, er, at jeg er i Danmark fra starten af maj, hvor jeg kommer hjem fra USA, til slutningen af juni, hvor jeg skal til min venindes bryllup. Der skal jeg arbejde for at spare op til sommerens eventyr, se min familie, tage to eksamener, bade på Bornholm og måske tage en smuttur til den svenske skærgård, som jeg drømmer sådan om for tiden.

Men resten af sommeren er stadig meget åben. Der har været drømme, blandt andet et praktikophold på en avis i udlandet, en laaaaang rejse til det sydøstlige Asien og et par måneder i Paris. Jeg har næsten fire måneders sommerferie, så jeg bør lave noget fornuftigt og ikke kun holde fri. De kandidatuddannelser, jeg søger ind på, får ekstremt mange velkvalificerede ansøgninger, så hvis jeg skal have en chance for at komme ind, skal jeg gøre alt hvad jeg kan for at få endnu mere journalistisk erfaring og akademisk ballast.

Det jeg har mest lyst til lige nu, er at læse et par fag på Harvard. Universitetet udbyder en masse spændende kurser om sommeren, som er på samme niveau som dem, de udbyder resten af året. Det er ret dyrt, men fagene ser vildt spændende ud. Og jeg har altid drømt om at læse på et gammeldags universitet bygget i røde mursten, hvor folk sidder under træerne og læser.


De fag, jeg overvejer at læse, er blandt andet Feature Journalism, Politics and Economic Development in Russia and China, International Conflict and Cooperation og The Future of War: Conflict and Order in the Twenty-First Century. Fagkataloget for næste sommer kommer i midten af januar, så der ved jeg med sikkerhed, hvilke fag, der bliver udbudt.

Fagene varer kun syv uger, så jeg vil stadig have tre uger, hvor jeg kan rejse til Asien, før studiestart. Og så ligger Harvard (næsten) i Boston, som jeg gerne vil opleve, tæt på Cape Cod, Nantucket og Martha's Vineyard og kun tre timer fra New York.


Jeg kan sagtens forestille mig selv og Per sidde her på havnen i Nantucket og spise skaldyr og drikke hvidvin, mens solen går ned.


Der er desuden flere spændende praktikpladser i Boston om sommeren, blandt andet på Christian Science Monitor og GlobalPost. Hvis jeg kan få en praktikplads et af de steder og få finansieret fagene på Harvard, ville jeg få en fantastisk sommer, der ville byde på mange spændende oplevelser og se godt ud på cv'et samtidig. Og så kan jeg jo holde tre ugers daseferie i Asien bagefter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar