fredag den 16. december 2011

Ræson-artiklen


Jeg fik aldrig vist jer den endelige Ræson-artiklen, altså på tryk. Jeg fik magasinet tilsendt for en uges tid siden, og er ikke kommet igennem det endnu. Der er nogle virkeligt sublime artikler imellem, den slags, man bliver klog af at læse. Artiklerne er vildt lange, og jeg er ikke helt vild med layoutet, men elers er jeg ret forelsket i Ræson. Jeg skal forhåbentligt skrive mere til dem i fremtiden!


Min artikel, et portræt af Frankrigs præsident Sarkozy, endte sådan her. Det var ni sider tætpakket tekst i Word, men endte på tre Ræson-sider - det er lidt vanvittigt. Bogstaverne er også meget små, så man skal virkelig ville det for at komme igennem artiklerne. Men de er det værd.


Okay, det er lidt et no go at poste billeder af sit eget navn, men jeg er simpelthen så stolt over at have min byline i Ræson. Det bedste ved at skrive artiklen var, at jeg blev mere afklaret med, hvilken type journalistik, jeg vil lave i fremtiden. Svaret er den her slags: lange, velresearchede og velskrevne artikler til politiske magasiner med fokus på det internationale. Det er skønt at vide, hvad jeg vil arbejde hen mod. Så tak, Ræson, og vi ses forhåbentligt snart igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar