fredag den 9. december 2011

Fremtidsfredag

Det har været en god dag for min fremtid i dag. For det første er finansieringen af mit Washington-ophold er endelig faldet på plads. Næste uge står pengene på min konto, og så kan jeg for alvor komme i gang med kampen om et visum. Jeg skal sende dokumentationen for, at jeg har råd til at være i USA til universitetet, og så får jeg det dokument, jeg skal bruge på ambassaden. Og så får jeg forhåbentligt et visum. Det er et absurd krav om kontanter, de stiller.

De er nok bange for, at jeg er en fattig mexicaner, der vil arbejde illegalt, eller at jeg vil prostituere mig selv. Jeg glæder mig til at være inde i det hellige land, og ikke mindst at bære forbi den timelange kø foran immigrationsskranken i lufthavnen.

 For det andet har jeg fundet ud af, hvad jeg vil læse og hvor jeg læse det næste skoleår. På mandag skal jeg til det store udland for at besøge universitetet,og til august skal jeg forhåbentligt starte. Den historie får I på mandag, når jeg har billeder at illustrere den med.

 Nu vil jeg drikke et glas god rødvin, forsøge at komme igennem aftenen, og glæde mig, til jeg igen har trodset stormen og ligger trygt i min seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar