onsdag den 7. december 2011

Nytår


Vi har ikke nogen nytårsplaner endnu, men mange løse drømme. Vi overvejer at tage til Læsø for at holde nytår på Strandgaarden, gå ture på strandene og blive blæst igennem. Vi har også snakket om at tage til Norge, måske Bergen, og gå ture i snevejr. Irland har også været oppe at vende, ligesom Sydfrankrig, Lissabon og Marrakech. Men vi har ikke fundet frem til noget endnu. Skandinavien og Nordeuropa trækker meget i mig for tiden, men jeg må nok erkende at det er de lange skandinaviske sommernætter, jeg drømmer om, ikke kolde vintre. Og så er det dyrt, frygtelig dyrt. Sydeuropa er en mulighed, men det er ikke rigtig varmt, og jeg vil så gerne bade.

Lige nu overvejer jeg at tage en lille uges tid til Egypten. Jeg har fået tilbudt en billig rejse derned af en veninde, der ikke kan tage afsted, og der er solskin og sandstrand og fantastisk at dykke. Jeg skal dog lige have styr på finansieringen af DC-opholdet, før jeg trykker på 'køb', men jeg tror måske, at vi gør det. Jeg har bare ikke fortalt det til Per endnu. Jeg har heller aldrig rejst med rejsebureauer før, men kun som individuel rejsende. Er lidt nervøs ved tanken, men omvendt vil jeg gå med til ret meget for at få lidt solskin og noget saltvand at bade i.


De fleste ture er til Sharm el Sheikh, men jeg vil hellere til Dahab. Jeg ved ikke hvor lækre strandene er, men til gengæld er der mulighed for at tage på bådudflugter for at dykke, bade og snorkle hver dag. Man kan også tage på dagsudflugter til Kairo eller Petra. Selvom det ikke er en drømmerejse på ligne med den, jeg skulle have været på lige nu i Indonesien (hulk, hulk), så synes jeg det lyder ret lækkert. Og vildt billigt. Og så kan jeg fejre nytåret med et par dyk i verdensklasse, solfregner på næsen og brune ben. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar