fredag den 2. december 2011


Savnet til Paris gnaver, men jeg er begyndt at glæde mig meget til DC. Jeg mangler stadig at få finansieringen på plads og finde et sted at bo, men banken har lovet svar på tirsdag og der er mange relevante opslag på craigslist. Skal bruge december på eksamenslæsning, hvilket er lidt trist sammenlignet med efterårsemestret i Paris, som jeg savner, og foråret i DC, som jeg glæder mig til, men prøver at holde humøret oppe.

Det gør jeg blandt andet ved at bruge (for meget) tid på DC-forberedelse, der sagtens kan vente. Eksempelvis at finde ud af, hvor langt der er fra mit nye kontor til Det Hvide Hus, Capitol og diverse memorials. Svaret er ikke ret langt. Kontoret ligger virkelig genialt, lige ved siden af Det Hvide Hus og lidt nord for Capitol, i et kvarter der er portrætteret i tv-serien West Wing, og som Lonely Planet kalder et 'live-to-work'-kvarter. Det skal nok blive spændende...

Her kan I se et lille snapshot af bygningen, hvor Houston Chronicle & Hearst Newspapers DC-medarbejdere arbejder. Det er den til venstre med de underlige skrå vinduer.


Og her kan I se, hvor kort der er fra min arbejdsplads til Obamas. Det bliver vildt at gå forbi Det Hvide Hus på vej til arbejde...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar