torsdag den 27. oktober 2011

Stolt


Som I nok har lagt mærke til, så har brugt størstedelen af den sidste uge på at udarbejde ansøgninger. Der er utallige store aviser, der ansætter praktikanter i tre måneder i løbet af sommermånederne, og det er et af de praktikophold, jeg håber på at få fingre i. Nu har jeg fået sendt den første bunke ansøgninger afsted og kan lige trække vejret, før jeg skal sende ansøgninger til det næste hold aviser.


Den første ansøgning jeg sendte var til New York Times, hvor man søger digitalt. Jeg kan stadig ikke komme mig over det. Jeg har lige sendt en ansøgning til New York Times. Jeg regner absolut ikke med at få en plads (selvom jeg drømmer om det), da det sandsynligvis er den praktikplads i hele medieverdenen med flest ansøgere til færrest pladser. Men jeg er lidt stolt alligevel. Bare det at være kommet til et punkt, hvor ens cv og artikler er så gode, at jeg kan være bekendt at sende ansøgningen afsted, det synes jeg er stort. De lover at svare inden 1. december.


Næste plads på listen var Wall Street Journal. De kræver, at man poster ansøgningen, så jeg skulle en tur til kopibiksen for at printe artiklerne i A3. Der var mystisk tåge over hele byen, så smukt.


Jeg synes det er en ret flot pakke, jeg sender afsted. Jeg har skrevet nogle gode artikler, jeg er tilfreds med mit cover letter (den motiverede ansøgning) og mit cv er godt. Jeg har dog ikke været i praktik på engelsktalende medier endnu, og det er nok min største svaghed.


Netop derfor ville jeg også gerne have brugt mere tid på at oversætte artiklerne, men jeg synes de er blevet OK. Det bliver en kæmpe udfordring at skrive og interviewe på engelsk, men jeg håber, at jeg får chancen. Virkelig, virkelig meget.


Jeg brugte en formue på at få printet dokumenterne på lækkert papir og sendt med eksprespost. Jeg håber sådan, at brevet når frem inden på tirsdag, hvor der er deadline. Det skal det!

I løbet af weekenden skal jeg have sendt ansøgninger afsted til Wall Street Journal Europe og Christian Science Monitor i forbindelse med sommerpraktikken, og så vil jeg også sende de første ansøgninger afsted i forbindelse med min praktik i Washington DC i foråret. Fik købt en DC-egnet (altså ret kedelig, tilknappet og tækkelig) skjorte på vejen hjem.


Et sidste stemningsbillede fra København, der ligner kulissen til en meget dyster film noir. Her er det tårnet på Christiansborg Slot, der er forsvundet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar