tirsdag den 25. oktober 2011

Michelle i DC!


Efter nytår skifter bloggen nok navn til Michelle i DC. Your truly er nemlig kommet ind på American University i Washington DC. Jeg fik besked i går aftes, og jeg var ved at dø af lykke. Jeg har ventet længe på svar og der har været en masse bøvl med ansøgningen, så det var så fantastisk endelig at få svar. Og det er rigtig rart endelig, endelig, endelig at vide, hvad jeg skal lave og hvor i verden jeg skal bo efter nytår.

Jeg er kommet ind på et program, der hedder Washington Semester Program. Tre dage om ugen har man undervisning. Man kan vælge mellem flere forskellige studieretninger, og jeg har valgt den, der hedder Foreign Policy. Jeg glæder mig virkelig meget til at få noget akademisk undervisning og dykke ned i det fag, jeg synes er det allemest spændende. Forhåbentligt bliver jeg klog af det.


De sidste to dage arbejder man som praktikant. Man skal selv finde sit praktiksted, og jeg har kig på flere steder - primært papir- eller netaviser, der skriver om politik, økonomi og sladder i DC. Jeg har fire favoritter, afbilledet ovenover, og så har jeg en lang liste med mulige steder som plan b. Jeg håber virkelig meget jeg kan komme i praktik et sted hvor jeg får lov til at skrive artikler hver dag. Jeg skal i gang med at lede efter en praktikplads næste uge, hvor jeg også får adgang til universitetets store internship-database. Er man nørd når man betragter det som et lille stykke af himlen?


Jeg fejrede svaret fra American University med en middag på Tire Bouchon, den hyggeligste lille vinbar lige om hjørnet fra lejligheden i Sankt Peders Stræde, med Per. Og med et glas crèmant. Og et glas Bourgogne. Og et glas hvidvin. Og så gik jeg hjem og kiggede på boligmuligheder med Per indtil klokken var alt for meget. Jeg VIL bo i et townhouse, og det er der også masser af muligheder for. Der er mange townhouses der bliver delt mellem en lille gruppe young professionals, som de kalder sig, og det er helt klart i sådan et hus jeg helst vil bo. 


Det er lidt dyrt, men meget billigere end værelserne på campus og i universitetets boligprogram. Her skal man betale over 1000$ for at dele et værelse med to-tre andre. Det kan jeg ikke. Jeg vil have mit eget værelse, hvor jeg kan lukke døren. Og helst i et townhouse i et sjovt kvarter, med en masse sjove roomies. Jeg kan nok først rigtig begynde at lede, når jeg kommer derover i januar.


Programmet starter 17. januar, samme dag, som jeg har min sidste eksamen på SDU. Der er mindre end tre måneder til. Jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar