søndag den 11. marts 2012

Paris

Smukke by

Jeg tror, jeg flytter til Paris. Hvilket overhovedet ikke var meningen, jeg kan bare ikke lade være. Jeg savner byen, min franske familie, gåture i verdens fineste kvarterer, picnic ved Seinen, hvidvin på samtlige fortovscaféer, Le Monde, søndage i Marais, alt. Jeg flytter sandsynligvis i september, når sommerpraktikken i Istanbul er slut og jeg er kommet hjem fra min dykkerferie i det sydøstlige Asien med min lillebror.

Hvidvin i Marais

Det er Annelises skyld det hele. Hun flytter nemlig derned for at færdiggøre sin journalistuddannelse, og jeg kan jo ikke have et af mine yndligsmennesker til at spadsere rundt i min yndlingsby uden mig. Hvis vi flytter sammen dernede har vi aftalt at snakke fransk hver dag.

Hvidvin i det 6. arondissement 

Jeg skal skrive bachelorprojekt i efteråret, så jeg kan være hvorsomhelst i verden og få min SU med mig. Jeg håber på enten at få en praktikplads på en avis eller et magasin dernede (jeg har sendt de første ansøgninger afsted og venter spændt på svar) eller at kunne få lov til at læse på et af de franske universiteter som individuel, international studerende uden om udvekslingsprogrammerne. Uanset hvad skal det nok blive très sympa!


Jeg prøver at overtale Annelise til at vi skal bo i det 2. arondissement, i kvarteret omkring Rue Montorgueil og Rue Montmartre. Det er billiger end Marais, tæt på alt og vildt hyggeligt.


Men jeg er faktisk ligeglad med, hvor jeg skal bo. Jeg vil bare gerne tilbage til Paris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar