onsdag den 22. februar 2012

Forår

Træ i forårsforklædning ikke så langt fra min hoveddør

'Your life will soon be more interesting', stod der i den lykkekage jeg åbnede efter at have været på kinesisk restaurant for et par timer siden. Selvom jeg sjældent takker nej til nye eventyr, så er jeg lige ved at håbe, at det ikke er rigtigt. Jeg synes min hverdag er spækket med spændende, sjove, udfordrende, lærerige og skønne indslag, så det eneste, jeg egentlig synes jeg har brug for, er mere tid.

Jeg har haft travlt med læsning og opgaver til universitetet siden Per tog afsted i går, og undervisningen denne uge er virkelig spændende. Hver uge fokuserer vi på et nyt land og dets betydning for verdensordenen, og denne uge handler det om Iran. Undervisningen er en blanding af seminarer med læreren på universitetet, gæsteforelæsninger med eksperter på området (blandt andet diplomater, journalister og folk fra tænketanke) og arrangementer rundt omkring i DC, hvor spændende folk diskuterer med hinanden. Vi er kun 15 i klassen, så hvis man vil have en chance for at deltage i diskussionen er man nødt til at have læst alt. Så nu skal jeg lige have kværnet den sidste del af denne uges pensum, før jeg kan gå i seng.

PS. Jeg meldte mig ind i et fitnesscenter i går og startede i dag. Det er megadyrt, men så er der til gengæld også pool, sauna, tre etager med alle mulige vilde maskiner, frisør, café (der laver de bedste smoothies!), vask af ens træningstøj, personlige skabe (så man ikke behøver at slæbe rundt på træningstøjet hele dagen, hvis man træner før eller efter uni/praktik), mandsopdækning af personlige trænere, omklædningsrum der ligner noget fra et indretningsmagasin og boblebad. Jeg glæder mig allerede til at træne igen i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar