torsdag den 19. april 2012

Gettysburg, æblekrig og blåbærpandekager


I sidste weekend var jeg i Pennsylvania, og jeg har sjældent været så tilfreds med livet, udhvilet og weekendagtig som jeg var efter et par dages afslapning og arbejde i Gettysburg (ja, der hvor der var et legendarisk slag som ændrede udfaldet af borgerkrigen). Formålet med turen var at lave reportage til en artikel til Politiken (mere om den senere), men derfor kan man jo godt hygge sig imens.

Jeg tog derop sammen med min veninde og roommate Esther, som jeg deler et hus med her i DC, og vi boede hos hendes forældre. Som I kan se bor de i et ret fantastisk hus, og jeg nød virkelig at være hjemme hos de gamle - man bliver virkelig forkælet!

Udover reportageturen til æbleplantagen var vi i teatret, på isbar, i byen på et par lokale pubber og på vaskeægte amerikansk diner. Og så fik vi hjemmelavet lemonade og spiste rigtig mange æbler.

Jeg kommer virkelig til at savne Esther, og nu kommer jeg også til at savne weekender i Pennsylvania. Men denne weekend skal jeg til New York (igen igen igen igen), så jeg brokker mig ikke.

Pæn, pæn dagligstue (en af tre)

Det fine hus og den fine have

Biblioteket (hvor vi så Mad Men, sæson 5 er fantastisk!)

Terrasse (med myggenet for) hvor vi dovnede mange timer væk med aviser og hjemmelavet lemonda

Esther, hendes mor Vanessa og papfor John tjekker om æbleblomsterne har overlevet nattefrosten for et par uger siden

Forårsramt æbleplantage

Virkelig, virkelig, virkelig gode æbler

Endnu flere æbler

Æbleblomster så langt øjet rækker

John, en af de bedste kilder, jeg længe har mødt

Blåbærpandekager med ahornsirup på den lokale diner

Mest til Per - delte seng med ham her, tænkte det var OK, da I jo har samme hårfarve

Ingen kommentarer:

Send en kommentar