søndag den 6. november 2011

Seinebilleder


Jeg har det vildeste crush på Seinen for tiden. Spadserer derned hver eneste dag, kan slet ikke lade være. Lyset er fuldstændig magisk for tiden, der er færre turister end normalt og træerne står i flammer hele vejen op og ned af Seinen.

I går aftes gik jeg en tur med Julie, og her er en lille billedstorm fra den gåtur.



Der er altid gademusikanter på den lille plads bag Notre-Dame ved broen mellem de to øer. 





Place Dauphine er en af mine yndlingspladser i byen.



Vi spiste middag i Rue de Seine og gik forgæves på jagt efter en fortovscafé med ledige borde i kvarteret. Efter at have vadet rundt i en times tid opgav vi jagten og fortrak til rive gauche.



Jeg bliver øm i hjertet hver gang jeg ser øerne.


Vi sluttede af i Rue Montorgueil med en pichet Chablis og sad og kiggede på mennesker i flere timer. Jeg elsker Montorgueil-kvarteret, gaderne er proppet med fine caféer og restauranter, og der er meget lokalt. Pariserne suser rundt mellem de mange små handlende i gaden og køber ind - der er utallige slagtere, oste- og vinbutikker, blomsterbutikker og grøntsagsboder - hilser på hinanden og butiksindehaverne og tjenerne på caféerne, sidder og får et glas med indkøbene før de haster hjem til de mange lejligheder, der ligger i kvarteret. Alle kender hinanden, det er vildt hyggeligt.



Spadserede hjem og havde trætte og ømme fødder, da vi endelig kom op på 5. sal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar