torsdag den 13. september 2012

Septemberblues og travlhed


Godmorgen godmorgen, søde læsere!

Jeg sidder og nyder lidt morgenstilhed efter en travl, travl morgen med færdigskrivning af et stort portræt til Cover, som jeg glæder mig mægtig meget til at se og vise jer på tryk. Jeg må ikke fortælle, hvem det er med endnu (jeg er nemlig vigtig og hemmelighedsfuld som en modeblogger), men jeg tør godt fortælle, at det bliver godt. Det var jeg ikke helt overbevist om, da vækkeuret ringede kl.halvseks i morges og fortalte mig, at jeg havde travlt, men jeg nåede at skrive artiklen færdig før kl.10, og nu ligger den i redaktørernes indbakke og venter på sin dom.

Nu skal jeg i gang med at læse en masse sider om det amerikanske præsidentembede, før jeg skal til forelæsning i eftermiddag. I eftermiddag skal jeg træne og sende idéoplægget til mit bachelorprojekt til SDU og i aften skal jeg arbejde lidt mere... Et lille suk af selvmedlidenhed herfra.

Det bedste ved at have så travlt er, at det ikke giver mig tid til at blive ked af, at sommeren er forbi og at det er efterår. Det værste ved at have så travlt er, at jeg ikke har tid til at blive ked af, at sommeren er forbi og at det er efterår. Det er begyndt at blive koldt på efterårsmåden, hvor solen kaster lange skygger og alt er gyldent - lige om lidt er træerne det også - og lover vinter. Småsentimental som jeg er, kan jeg godt lide, at give efter for min årlige, lille efterårsdepression og nynne med på en lille septemberblues. Men den slags fjolleri er der altså ikke plads til for tiden. I al fald ikke i hverdagene.

Til gengæld glæder jeg mig til at gå helt amok i efterårsbeskæftigelser som at lave kastanjedyr, samle svampe, tænde op i oven, gå ture (og bande og svovle over kulden, så rosenrødt er det heller ikke), når jeg skal til Bornholm til et lille familietræf næste weekend. Men før da er der altså en masse, der skal gøres. Og endnu mere, der skal læses. Jeg må hellere se, at komme i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar