fredag den 7. september 2012

Åh Venedig






Jeg ved godt, at det ikke er mere end en uge siden, at jeg kom hjem. Men da jeg så et tilbud på billetter til få hundrede kroner retur til Venedig, kunne jeg ikke lade være. Per skyldte mig en fødselsdagsgave, så han besluttede sig for at købe billetterne, og nu skal vi til Venedig, juhuu!

Jeg var i Venedig med Clara sidste efterår, da vi flygtede fra det nordeuropæiske efterår og tog på roadtrip i Italien, og vi forelskede os fuldkommen i byen. Den er så smuk, at det slet ikke er til at fatte, og vi boede på den hyggeligste plads, hvor der ikke var turister (udover os), men bare en masse lokale unge, der sad på bænkene og spillede guitar, drak vin på de mange små barer, spiste de bedste pizza slices i Venedig og overbeviste os om, at Venedig er andet end dyre gondulture og horder af turister på San Marco-pladsen. Vi hyggede os helt vildt, fjollede ret meget og gik mange kilometer over broer, mellem pladser, langs med vandet, gennem baggårde og forbi et gelateria eller to.

Jeg glæder mig virkelig til at opleve byen igen, selvom det ikke bliver det samme uden Clara. Per og jeg flyver til og fra Milano, hvorfra der kun er en lille togtur til Venedig, så vi kommer også til at have et par nætter i Norditaliens stilmetropol, og så tager vi nok ud at besøge et par vingårde i regionen, på vej hjem fra Venedig.

Turen er i starten af oktober, lige før, jeg går i gang med bachelorprojektet, og vi har store ambitioner om ikke at tage computer med. Jeg håber, det kan lade sig gøre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar