torsdag den 8. september 2011

Paris!

Je suis arrivé! Sidder i min lejlighed i Paris og skriver og er glad. Lejligheden er helt vildt fin og meget større, end jeg havde regnet med, og udsigten er - som I kan se her - helt perfekt. Parisiske skorstene og parisiske tage er min yndlingsudsigt. Og så glæder jeg mig til at bo sammen med Marie Louise. Jeg laver et indlæg om lejligheden senere i dag med masser af billeder.

Jeg har glædet mig til at begynde på min pariserhverdag, men jeg bliver desværre nok nødt til at vente til i morgen eftermiddag. Jeg skal tage TOEFL-testen i morgen formiddag, så i dag får jeg travlt med at læse op og forberede mig. TOEFL-testen er en engelsktest, som næsten alle engelsktalende universiteter kræver at man tager som bevis på, at man taler godt nok engelsk til at følge undervisningen. Jeg skal bruge testen i min ansøgning til Washington Semester Program på American University, som jeg håber at bruge mit forår på at læse. Kryds fingre for mig!

Udover at læse op til eksamen (hvilken vidunderlig måde at bruge sin første dag i Paris...) har jeg lidt andre ting på programmet i dag:

1) Pakke ud - så meget som den meget begrænsede skabsplads tillader det...
2) Finde le marché og købe ind
3) Læse Le Monde!
4) Skrive til Søren og aftale hvilken freelance-artikler, jeg skal skrive denne måned
5) Lægge budget for de første par uger hernede (av)
6) Finde min svømmehal og svømme en tur (med nyindkøbt badehætte på - forhåbentligt er den ikke alt for dyr)
7) Bryde budgettet og drikke vin ved Canal St. Martin med Marie Louise

Men allerførst står den på morgenmad og et bad. Det sidste er tiltrængt efter at jeg i går slæbte mine mange og meget tunge kufferterne hele vejen op ad alle trapperne, kun for at finde ud af, at jeg var på sjette og ikke femte sal, da nøglen ikke virkede i dørene. Men det hele var OK da jeg kom ind i lejligheden og åbnede de franske altandøre til dén her udsigt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar