tirsdag den 27. september 2011

Dag 6 og 7 - Taormina

Da vi vågnede fredag morgen tænkte vi kun på én ting: at komme på stranden. Vi hoppede i bikinien og solkjolen, tog solcreme på og pakkede yndlingsbøgerne (som der kommer et indlæg om senere) og droppede morgenmaden for at komme i vandet så hurtigt som muligt.

Der var dog flere forhindringer, før vi kunne flygte fra den siciliaske hede (33 grader) og køle kroppen i det turkisblå hav.

Først skulle vi købe en snorkel, og så skulle vi svæve ned fra Taormina med en cable car. Claras største frygt.

Indtil hun opdagede, hvor sjovt det var.

Da vi igen havde jord under vores allerede solbrune fødder løb vi så hurtigt vi kunne ned til stranden ad laaaange trapper (det gik lidt langsommere, da vi skulle op igen mange timer efter med solstik og søvnige sommerkroppe). Stranden er meget fin, men det er en sten- og ikke sandstrand, så vi var nødt til at købe nogle liggestole hos en hyggelig strandrestaurant (hvor Per og Michelle drak meget hvidvin da de var her sidst) for at ligge godt, og for at have vores ting et sikkert sted mens vi svømmede.

Vandet var varmt og krystalklart og havde den vildeste turkise farve. Vi badede tusinde gange, selvom vi så en brandmand (og så flere, der blev brændt af den og Clara var meget bange for den, selvom den var på størrelse med en golfbold) og resten af tiden lå vi og læste og slikkede sol og spiste grillet blæksprutte. Mhmmmm.

Vi snorklede også, og der var maaaaaange fisk i alle mulige farver.

Om aftenen spiste vi på vores yndlingsretaurant oppe i Taormina, som vi har glemt hvad hedder, og fik viiiildt god mad. Det er en lille, hyggelig gårdhave, hvor man sidder og kigger op på stjernerne gennem limetræerne mens man spiser. Taormina er virkelig fin, men meget turistet.

Men de fleste turister er italienere, så det føles ret lokalt. Det er primært kærestepar, der besøger byen, så på alle restauranterne sad folk og kiggede hinanden dyyyybt i øjnene, mens vi fjollede rundt. Meget romantisk.

Dagen efter lavede vi præcis det samme som første dag: badede, spiste blæksprutte, læste, lå på liggestole, kørte i cable car, sov længe. Da vi kom hjem på hotellet opdagede vi, at vi havde fået sommerhår med lyse solstriber i: